Červenec 2011

NAROZENINY

25. července 2011 v 10:29
Moje sestřička slavila na chalupě neuvěřitelné, kulaté narozeniny:

KAROLINKA

14. července 2011 v 13:32
Karolinka je malá obec, kam každoročně zajedeme. S krásnou vodní nádrží a malou sklárnou. Na malém náměstíčku je i podniková prodejna sklárny. Náš každoroční návštěvní rituál po příjezdu do Karolinky vypadá tak, že se nejdříve stavíme do zmíněné prodejny, koupíme si tam každý skleničku, z které si na břebu nádrže

LAHODNÉ JÍDLO

12. července 2011 v 20:53

Klamně prostá mallorská kuchyně, stejně jako ostrovní krajina, často skrývá nejneočekávanější překvapení. Restaurace a hospůdky to dokazují:

BOUGAINVILLEA

8. července 2011 v 8:32
Do této rostliny jsem se zamilovala už v roce 1959, kdy jsem ji spatřila ve skleníku lednického zámku, poprvé. Od té doby uplynulo mnoho času a mnoho mých pěstitelských zdařilých i nezdařilých pokusů. Naučila jsem se ji pěstovat a těší mne stále. Také jsem o ní už několikrát psala. Ale kouzlo této liany vynikne všude tam, kde je dostatek slunce, které ona tolik potřebuje. Proto ji na Mallorce vidíme na každém kroku a všude je nádherná, ať je to v parku, v zahradách i dvorcích nebo na vesnických kamenných zídkách:

CITRUSY NA MALLORCE

7. července 2011 v 19:51
Na malé ploše ostrova je soustředěná neobyčejná pestrost přírody. Říká se, že je zde možné každé dva kilometry udělat nový objev, který potěší zrak a pohladí duši. Pláže s jemným, prohřátým pískem, strmé skalnaté pobřeží, vysoké hory, úrodné roviny i terasovité plochy obklopené kamennými zídkami, kde se pěstují mandlovníky, marhaníky, olivovníky a citrusy:

ČERVNOVÁ MALLORCA

1. července 2011 v 11:18

Chtělo by se mi napsat, že Mallorca je nejkrásnější v červnu. Vím, že to určitě není pravda, je krásná vždy, ale já jsem tam byla jednou koncem září a dvakrát v červnu a ten červen v mém žebříčku vede.